Hoppning!


Idag var det hoppning som gällde för lilla favoritTyfie! Satte upp 4 räcken enligt skissen nedan, de två runda prickarna föreställer sockerbitar och var som en "port" man red igenom vissa gånger. Jag & Frida byggde fram lite var, och sedan började jag rida fram . En rätt snabb uppvärmning. Travade runt på stora , böjda spår och red lite tempoväxlingar i ungefär 5-10  minuter. Sedan galopperade jag lite i båda varven och kände att allt satt där det skulle, och det gjorde det. Började med att hoppa små kryss , och sedan satte jag upp räcken . När jag avslutade låg alla hinder på typ 1 meter. Jag började alltid med kombinationen, sedan kunde jag välja om jag ville rida rakt fram genom porten och sedan svänga en lite snävare sväng till ett av räckena på diagonalerna. Sedan hoppade jag direkt kombinationen igen fast åt andra hållet. Lite som en trekombination, med en böjd linje. Jag kunde också hoppa ett diagonalhinder direkt, så  det blev som en trekombination, återigen med böjt spår till tredje hindret. Sedan fortsatte jag rakt fram och red längs kortsidan, vände upp på det andra diagonalhindret och hoppade kombinationen tillbaka. Någon som fattar? Hursomhelst kändes det för första gången på länge rätt så bra . Han var väl lite väl pigg i början, men av alla olika svängar och variationer blev han mycket lydigare och "väntade" efter hindren, tills jag sa vart vi skulle . Och inte var han stark i munnen heller som han varit på senaste tiden, utan han var mjuk och kändes jättefin. Hittade en känsla som jag letat efter rätt länge , och det kändes bara såå bra . Han är helt enkelt bäst!

Bilder!


Så här hoppade jag , klicka för större skiss.


Räcke , jag gör snyggaste minen!


Tyfie flyger , han hoppar roligt när han inte skärper sig! ;)


Sötnosen hoppar , jag är alldeles för rak !


Världens sötaste ponnyjävel ! <3


Julia&Tyfie - 1m no probs ! <3


Han är helt enkelt världens bästa , elit <3

Det där var allt! Comments? (A)

Kommentarer
Postat av: Danijela - fotoblogg

Finally du börjar fatta vad man vill läsa :D uppdatera nu massaaaaa

2009-08-10 @ 01:04:10
URL: http://danijelaandric.blogg.se/
Postat av: Juliaaa :)

Men då måste ngn fota oss massaaaa för annars blire tråkigt , och då pallar jag inte uppdatera :D

2009-08-10 @ 08:41:03
URL: http://cavaletti.blogg.se/
Postat av: Danijela - fotoblogg

Du kan skriva om andra saker också ju, asså som handlar om hästar :O

2009-08-10 @ 12:18:50
URL: http://danijelaandric.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0