Uteritt!

Idag inledde jag morgonens ridande med att rida ut Leira en sväng i skogen . Frida var såklart med , och var glad&pratig som vanligt . Vi red galoppslingan till Vendelsös ponnyhage, och sedan vände vi och red över ängarna hem . Lite skritt , lite trav och några steg galopp blev det . Och hur gick det då? Jo , för första gången var Leira rätt jobbig . Tror att hon hade en dålig dag , för Marie sa att hon höll på och småreste sig när hon skulle sätta på henne täcket . Och det gick inte bättre ute . Plötsligt fick hon för sig att tvärvända tillbaka , hon studsade på stället och började flera gånger backa och lägga all vikt på bakdelen som en förberedning till en resning. Det är lite speciellt med henne , så jag kan inte börja sparka i henne heller . Inte så att jag brukar sitta o sparka i hästarna, men när dom håller på och dummar sig kan dom få sig en kick i magen så dom lägger av . Men gör man det på Leira , ja då ställer hon sig rakt upp . Råkade prova första gången jag red ut på henne , det har inte hänt sen dess. Efter lite övertalning så fick jag förbi henne överallt , och när hon slutat med dumheterna så var det inga problem heller. På vägen hem var hon en riktig ängel, suck . Förutom att det plötsligt stod en stor fyrhjuling mitt på ridstigen , då spände hon sig lite, men vi tog oss förbi den också.
Nu när hon inte rids ordentligt känns det lite som hon har lite för mycket energi att lägga på fel saker. Efter ultraljudet blir det nog bättre i alla fall! Me like the horsee.


Kommentarer
Postat av: cissi

min luva som jag har letat efter!! kan du lägga undan den åt mig?:)

2009-08-14 @ 13:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0