Dressyr :)

Även idag var det dressyrdags. Red på morgonen borta på vendelsös volt, men ensam idag . Det är mycket bättre egentligen, då har jag tid att fokusera på hästen och inte allt runtomkring. Så ja , det gick faktiskt mycket bättre idag än vad det gjorde igår . Han jobbade och lyssnade rätt bra från början , men det var ändå något som inte var helt rätt...
Red väl ungefär 45 minuter . Det var varmt och han blev riktigt svettig ett tag , men eftersom min häst är lite speciell brukar han börja torka när man fortsätter rida ! Red inget speciellt , utan det var mest repetition . Han är ju inte riden så mycket egentligen, så det känns fortfarande viktigt att man rider väldigt enkla pass ibland så att han verkligen förstår allt . Så dagens handlade mest om volter, serpentiner och tempoväxlingar . Han gick i en rätt okej form och det var inte något som inte funkade.
Men återigen , det var något som inte stämde . Och jag har ingen aning om vad. Han gick bra , och han lyssnade . Men det där speciella fanns inte där , det saknades. Han var helt enkelt inte sig själv . Och jag hoppas verkligen att det bara beror på värmen, insekterna och inget annat . Blir ju lite orolig :(


Eftersom inget samarbetar med mig gick det inte att få in några bilder idag , sorry :(


Kommentarer
Postat av: Jess

Det är ju faktist bra att rida ensam, som du skrev "då kan man ju fokusera", man fokuserar ju bättre, och slipper behöva tänka på att akta sig och sånt om det finns andra på ridbanan :P Haha torkar Tyffe när man fortsätter rida? :o har jag aldrig hört talas om! coolt xD Hoppas det inte är något allvarligt med han igen bara :( Fast jag hoppas att du inte behöver oroa dig :)!

2009-07-16 @ 23:54:46
URL: http://jawss.blogg.se/
Postat av: Julia (:

Jaa , det är bäst! :)

Hahha , jaa . Han är lite speciell :P När jag var på hoppkurs blev han verkligen genomsvettig av 3-4 varvs galopp , o sen torkade han helt när vi hoppade banor med rätt många hinder efter :P Hahaha .

Nej , det hoppas inte jag heller :( Men ah .. vi får väl se hur det går ! :)

2009-07-17 @ 18:54:02
URL: http://cavaletti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0