Första riktiga ridningen igen!

Jag hade när jag vaknade imorse redan ställt in mig på att jag skulle bita ihop och rida idag . Att det skulle gå , och att det skulle bli bra . Så det var liksom aldrig några tveksamheter .
På förmiddagen lade jag och mamma 3 timmar på att börja måla i boxen . Jättejobbigt och astråkigt , vi är inte klara än . Men det har blivit väldigt mkt finare ! Ska måla lite imorgon också , så är jag klar sen . Passade också på att städa ur mitt skåp (det behövdes..) , och shit vad jag hade mycket skräp där ! Tog också hem massa grejer som ska tvättas och fräschas upp . Inte fel med lite sommarstädning ibland!
När vi målat tills vi inte orkade längre åkte vi hem och åt lunch eller nåt . Sen drog jag tillbaks och red Tyfie. Red borta i Vendelsös paddock , och han var sååååhäääääääääär jobbig ibörjan . Stel , hård i munnen , osammarbetsvillig.. ja allt ! Så jag satt och funderade lite på vad som var fel , samtidigt som det dunkade i ryggen , och jag kom inte på det . Så jag fortsatte rida en stund till . Och voíla , en massa ytterskänkel och lösgörande jobb gjorde susen , och han började sammarbeta lite . Han bjöd på en helt stadig form och så lyssnade han fint på hjälperna . Till och med galoppen var helt okej . Men lite segt att det alltid ska ta sådan tid innan han börjar lyssna nuförtiden? Har funderat på om det kanske beror på att han har haft många olika ryttare på ryggen på sistone . Det kan ha gjort honom förvirrad eftersom alla i regel rider på lite olika sätt osv, så jag bestämde att han nu i några veckor enbart ska ha mig på ryggen . Och så får vi se hur det blir sen , ska han bli såhär för att andra rider ibland rider jag hellre helt själv . Det blir så mycket onödigt extrajobb annars , när vi istället kunde ha utvecklats längre.


Menmen , Tyfie är bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0