Fourteenhours <;

Som ni kan förstå av rubriken har jag varit i stallet i 14 timmar idag . Hur lyckades jag med detta då? Jo , 06:15 imorse ringde Milla och sa att hon var sjuk , och undrade om jag kunde jobba istället. Trött och yrvaken som jag var sa jag ja , utan att tänka närmare på vad det innebar . När jag lagt på luren kom jag plötsligt på att jag inte hade mer än 10 minuter på mig att duscha , fixa någon sorts frukost och byta om. Sedan var det bara att pallra sig iväg på moppen!
Började med att morgonfodra&släppa ut nästan alla hästarna . Strax innan halv nio kom någon och skulle inseminera Leira . Jag fick stå och muta henne med en havrehink medans dom hängde upp hennes svans i taket och gjorde vad dom skulle . Och sen fick även hon komma ut.
Sedan började the heavy stuff, nämligen att fixa stallet . I 'jobbet' ingår det nämligen att mocka 6 boxar (stora och jobbiga..! ) , fylla 18 höpåsar , diska&fylla 6 vattenhinkar och sopa stallet . Och dom övriga uppgifterna är att ta in och ut alla hästarna , linda ben & byta täcken . Det är så mycket som 13 hästar! ( det känns iallafall mycket när man är själv) . 
Så jag började med att mocka . Jag är rätt långsam , (okej - väldigt långsam) så det tog sammanlagt över 2 timmar . Därefter åkte jag hem en snabbis och hämtade lite mat (jag var ju huuuungrig..! Once in a lifetime typ. ) Kom tillbaka och tog in Mia eftersom hon skulle skos - trodde jag . Väntade med henne i gången i nästan en timme innan jag ringde Marie och sa att hovisen inte hade kommit . Hon ringde honom , och det visade sig att en person sett fel på datumen och han skulle komma imorgon istället . Så det var bara att slänga ut pållen igen. 
Jag fortsatte att fixa med vattenhinkar och höpåsar , och strax innan två var jag klar . Jag var väl inte sådär jättesnabb , kan ju berätta att dom andra som jobbar är klara med samma saker vid 10-tiden . Men jag får ju faktiskt dra bort den timmen jag väntade på hovisen , men jag är ändå mer än dubbelt så långsam . Skillz . Sen fixade jag min hästs grejor , det är jag speedie på . Tog bara 30 min :)!
Får ju inte glömma att jag skulle ha Donkie idag för sista dagen innan Pirremirre kommer hem . Så det började med att jag fick mocka ännu en box.. sedan red vi ut barbacka i skogen och typ chillade lite. På vägen hittade vi massa ridskolekidz som red ut på massa ridskoleheztar . Fula ungar dom flesta, dom tittar så konstigt på mig ! Vissa är söta faktiskt , dom som säger hej eller typ ler eller något liknande iallafall! 
När Donkiefjonkie (jag har massa namn på din häst Mirre :D ) var klar så drog jag upp och tog in alla hästarna på övre Forsen . Gick väl smidigt , om man bortser från en fin knock jag fick av Mia när jag tog av grimman och hon var hungrig . Jag blev lite tjurig på henne , men det gick över . Amanda som precis droppat in i stallet påpekade att jag var röd på kinden , då blev jag ledsen.. :(
Och sen så red jag&Tyfie och Amanda&Amy bort till vendelsö och red på volten där borta . Tyfie var inte glad idag , han har inte riktigt varit sitt riktiga superglada jag på ett tag , så jag testade om det blev bättre om jag busade igång honom lite . Så jag släppte honom lite i galoppen . Först trodde han väl inte att jag menade allvar, så han bockade lite och galopperade bara lite snabbare än vanligt . Men när vi ridit ett par långsidor så fick han upp farten och tyckte att det var buskul . Fram med öronen och tjohooooo - fullfart framåt liksom . Och han blev faktiskt lite gladare efteråt , jag hoppas det håller i sig.
Sen skulle jag rida Amy lite också . Jag gillar den ponnyn också ( Jag gillar typ alla hästar..? Geeeekigt ! ) . Hon var mysig och gick helt okej tror jag . Blev lite småglad när Amanda sa att hon kändes bättre efteråt . Liksom fatta , jag av alla ridmänniskor gjorde något bra ! Inte fel ibland liksom.. Och sen red vi hem .
Hade ju den sista lilla ponnyn kvar , Blackie ! Vi hoppade lite nere på volten . Några skutt över ett 70cm hinder på medellinjen . Inget svårt allt , och han gör ju liksom allt man ber honom om . No probs ! Han är duktig och gullig ;>
När jag var klar med honom var klockan drygt halv 9. Och då hade jag bara det sista kvar ! Sätta på hästarna nattäcken och linda benen . Kvart över nio åkte jag hem från stallet . Snackar vi heldag? Pussss!

Kommentarer
Postat av: Lee

jag hoppas du får betalt för de där!

2009-08-01 @ 21:00:25
Postat av: Juliaaa :)

Yes I do :D

2009-08-03 @ 13:26:59
URL: http://cavaletti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0