Fullt upp!

Idag var det verkligen fullt upp . Började med att lämna in moppen på service på morgonen , så jag var moppelös hela dagen :(
Men iallafall . Började gå till stallet vid 10-tiden, var väl där vid elva . Och då hade jag liksom gått typ 5km redan , och var redan lite trött. Jag hade ju massa grejer och släpa på också!
Gjorde första anhalten vid nedre Forsen . Mockade åt Donkie, och sen tog jag in henne o fixade henne . Skrittade ut typ 50 minuter barbacka i skogen. Myyys! Hon var jättesnäll faktiskt , jag höll bara på att åka av typ 2 gånger när hon gjorde lite tokskutt . Men jag gillar hästen ändå! Red ut en sväng bakom Forsen, bredvid Lyckebyhagarna, upp för the killer backe , en stig tillbaka , upp för the killer backe igen och sen fortsatte jag ridvägen rakt fram och runt Vendelsö . Och den där vägen ska vi rida everyday nuva !
Sen stötte jag på Långben aka Jessica. ( http://asklund.blogg.se ) Gick med henne och Anton ett varv runt vendelsö typ , varmt och jobbigt . Undrar fortfarande varför jag pinade mig själv med det ! Men så var det iaf . Sedan var det Tyfies tur att bli riden så jag plockade upp honom från hagen . Red borta på vendelsö , med Jessss som fotograf , och det gick verkligen inte inte inte inte inte inte bra . Först så blev jag av någon anledning övertygad om att min häst var halt . Världens löjligaste tanke eftersom att han inte var halt och inte markerade . Mina hjärnspöken typ plågar mig , när jag inte behöver vara orolig för andningen längre måste jag oroa mig för något annat . Nu går jag runt och tror att min häst ska bli halt hela tiden . ( Lite oroväckande är väl att sist den tanken började anfalla mig så var han halt 4 dagar senare , och var konvalscent i flera veckor . Hur ska jag ta det här..? ) 
Jo men iallafall , när jag inte satt och var på helspänn för att försöka känna något ojämnt i steget så började jag rida . Värmde upp lite , men efter den dåliga starten gick det liksom inte . Och inte nog med det så kom det typ 53278539 vendelsöhästar förbi med ännu flera ridskolekidz. Tror inte jag kände någon , men alla glodde sönder på mig när jag red . Samtidigt som min häst gick så dåligt , och då blev det bara ännu värre . Helkul , verkligen .
Och sen tillbaks till stallet . Duschade av honom och ställde in honom. Sen kände jag att jag behövde rida Blackie lite . Liksom , han är ju så lättriden och går väldigt bra rätt lätt . Och att någonting funkar är alltid bra när allt blivit helt fel . Så jag sadlade honom och drog ner till vår volt . Red väl där i 20 minuter eller någonting , lite skritt , lite trav och lite galopp . Och han var jättemysig ! I början kändes det lite konstigt eftersom han trots allt är c-ponny och har ministeg . Men så fort jag ställt om mig var det bara bra ! Red lite byten, skolor & skänkelvikningar , sen fick det räcka . Han är ju inte så ung längre . Han måste ju hålla många år till!
Dagens sista häst var Leira! Red fram en stund i skritt, trav och galopp (hon gick faktiskt rätt bra stundtals) Sedan var det dags att hoppa lite . Hade ställt fram två räcken på diagonalerna och rullade liksom bara över i galopp . Red som i en åtta, så man kunde hålla på i en evighet om man hade haft lust . Det funkade rätt bra . Hon är så lättreglerad , så vi kom rätt i princip hela tiden. Och man kan ju inte säga något annat än att hon hoppar bra! Nu när jag fattat hur man gör för att hon ska hoppa runt tror jag att det ser helt okej ut, det var inte lika okej första gången jag hoppade henne . Men vi ska inte prata om misslyckade hoppträningar nu inte! Jag börjar gilla den där hästen riktigt mycket faktiskt. Hoppade inte så högt , tror inte det var mer än 70-80 cm på slutet . När jag travade av efteråt gick hon braa ! Stadig form och tuggade på bettet (inte så vanligt än.. :P ) . Så det kändes faktiskt rätt lyckat , för en gångs skull .

Och gissa om jag är slut i hela kroppen nu?

Tyfie
                                                                  Prins Tyfie <3

Ska jag lägga upp hoppövningen förresten?


Kommentarer
Postat av: Anonym

hon brukar visst tugga på bettet :(

2009-07-27 @ 23:45:28
Postat av: Julia (:

Japp , men inte gå i stadig form bara sådär :)

2009-07-27 @ 23:46:54
URL: http://cavaletti.blogg.se/
Postat av: Hanna :)

Du kände visst nån av ridskolekidzen, Sofia va där ;D Hon tyckte du såg cool ut iaf ;) Eller nåt xD

2009-07-28 @ 10:05:14
URL: http://changeofheart.blogg.se/
Postat av: Julia (:

Var hon? :O Jag såg henne , hon får vinka nästa gång ;> Hah . Jo , säääääkert . Det enda som var coolt var väl mina vita bettskivor ;)

2009-07-28 @ 10:26:00
URL: http://cavaletti.blogg.se/
Postat av: Anonym

kan hon visst :(

2009-07-28 @ 11:06:42
Postat av: Julia (:

Men klart hon kan? Men nu snackar vi när jag rider henne , och hon brukar inte gå i stadig form efter ett hoppass :P

2009-07-28 @ 11:19:48
URL: http://cavaletti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0