Löshoppning! :)

När man inte kan rida , får man passa på och göra allt man inte gör i vanliga fall . Och idag blev det löshoppning!
Han är ju aldrig löshoppad , och varför vet jag inte riktigt . Det har bara inte blivit så , även om jag planerat att göra det vääldigt många gånger. Men jag sätter ju i princip aldrig fram hinder själv , bara när det är hoppträning :)
Vi trallade iväg till Vendelsös lilla ridhus , mamma var med också . Satte fram två hinder med ett galoppsprång emellan på långsidan . Satte även upp lite linor för att fånga in buset !
Han fick trava&galoppera runt lite i ridhuset , och sedan var det dags. I början var jag tvungen att springa framför och hoppa och han sprang efter , men med lite assistans av mamma som blockerade vägen bakåt med ett spö när jag stannade så fattade han rätt snart vad han skulle göra . I alla fall att han skulle springa och hoppa framåt . Första gången tryckte han sig i genom ett hål som inte fanns mellan väggen och hinderstödet , asläskigt . Fick sätta ett par sockerbitar där för att han skulle sluta med dumheterna . Och ja , det funkade !
Vi hoppade inte så mkt , och gjorde inget speciellt komplicerat . Vi höjde lite i taget , och han hoppade utan problem upp till 110 ungefär . Det är typ så högt han kan hoppa genom att bara lyfta lite på benen eftersom han är så smidig . Men han hoppar ju inte riktigt ordentligt då heller . Så satte jag upp det till 120 . Först rev han en gång , då längde vi avståndet lite eftersom det kändes lite trångt när han började pumpa lite . Andra gången rev han också , han hoppade liksom inte igenom .
Tänkte att det kanske inte funkade , så jag satte ner det till 1m så han skulle kunna rulla över igen . Då kommer han och gör ett riktigt bra hopp . Mycket luft , mycket rygg och ett ordentligt avsprång . Höjer 10cm till , till 110 . Han hoppar återigen väldigt elastiskt och fint . Och så sätter jag upp det till 120 igen . Och herrejävlar säger jag bara ! Då släppte det , och han börjar hoppa igenom hela kroppen. Han tar ett grymt fint språng , med minst 20-30 cm marginal över bommen . Riktigt riktigt korrekt , och asbra!
Och då kändes det som att det fick räcka . Sänkte ner ordentligt till 60-70 igen och han fick rulla över . Han verkade tycka att det var löjligt , och han såg faktiskt rätt självbelåten ut ! Himla massa pussar&beröm fick han . Sån är jag liksom .
Och så fick han skritta runt lite där inne när vi plockade bort , o sen gick vi hem :)

Och jag är jättesugen på att löshoppa igen om inte allt för länge , och då ska kameran med ! Typ nästa vecka , eller om två veckor..? Kanske mer . Har ni lust att hänka , hör av er liksom! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

ovärt mannen, väntade mig ju lite bilder! ;)

2009-07-21 @ 23:15:56
Postat av: Julia (:

Men kameran var ju inte med jao :(

2009-07-21 @ 23:38:40
URL: http://cavaletti.blogg.se/
Postat av: cissi

haha, blackie smiter också igenom hålen om man inte har sockerbitar ;)

2009-07-25 @ 20:03:07
Postat av: Julia (:

Smarta hästar alltså! Haha ;D

2009-07-26 @ 09:12:33
URL: http://cavaletti.blogg.se/
Postat av: Danijela - fotoblogg

Jag vill..

men jag är inte hemma.. :(

2009-07-27 @ 16:53:19
URL: http://danijelaandric.blogg.se/
Postat av: Julia (:

Synd för dig då , du går verkligen miste om ngt ;)

2009-07-27 @ 20:41:18
URL: http://cavaletti.blogg.se/
Postat av: Danijela - fotoblogg

VERKLIGEN!!

2009-07-29 @ 21:58:21
URL: http://danijelaandric.blogg.se/
Postat av: Juliaaa :)

Men duvet , jag kan löshoppa honom när du kommer hem också :D

2009-07-29 @ 22:12:56
URL: http://cavaletti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0