Presentation

Hej och (vadskamansäga?) välkomna till min blogg! :)
Här är det tänkt att ni ska kunna läsa om mig&min häst , tävlingar , träningar och annat . Ja, helt enkelt det mesta som händer runt oss! Jag är då Julia . En 16-årig tjej som bor i Tyresö, i utkanten av Stockholm . I höst börjar jag på Värmdö Gymnasium, en naturvetenskaplig linje med inriktning på forskning och journalistik.  Jag har ridit sen jag var tio, och hållt på med hästar från marken sen jag var 8-9. Jag har alltså inte ridit så länge, men ändå kommit en liten bit på vägen.
Min häst är en D-ponny valack som heter Tyfoon. Född 2001 , så han är 8 år i år. Vid 6 års ålder importerades han från Holland, i stort sett oriden och ohanterad. Och det var då jag köpte honom. Nu , två år senare har vi varit med om ganska mycket , och han har kommit en bit i utvecklingen. Just nu ligger han ungefär på LB/LB nivå , alltså är han starklar för dessa. Eftersom vi har haft allt annat än tur är han inte tävlad ännu , även om han var klar för det för över ett år sedan . För ett år sedan fick han knäledsinflammation och var inte helt igång i hoppningen förrän i oktober. Under vintern fick han slem i luftvägarna+hosta , och för att bli frisk fick han bara skrittas lugnt i en månad . I april fick han diagnosen Struppipare/Vänstersidig stämbandsförlamning grad 3 och opererades för detta. 3 månader senare, det vill säga nu, är han helt igång igen. I augusti är det tänkt att vår tävlingsdebut kommer, planen är att starta LC&LB. Förhoppningsvis rider vi några LA i höst också . Men det får vi se hur det går med! :)
Tyfoon1

Julia&Tyfoon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0