Skutt på hoppvolten :)

Idag var det egentligen tänkt att jag skulle hoppa lite . Men vår volt var helt översvämmad , och jag ville inte chansa och ställa fram hinder i ridskolans ridhus. Och så hade jag inte all tid i världen heller , så jag bestämde mig för att ta lite små skutt på våran hoppvolt.
Red fram lite på stora volter i alla gångarter . Checkade att alla knapparna satt där dom skulle och började galoppera över ett 30cm hinder på långsidan . Förut har han varit väldigt het på hinder , oavsett storlek . Men idag gick det lugnt och sansat . Skönt : )
Lite tråkigt att traggla med sånt , så jag byggde om småhindren lite så att jag fick en kombination med ett galoppsprång. Första hindret var en sockerbit och det andra var ett vanligt , litet hinder . Det gick också helt okej, så vi hoppade det ett par gånger , så fick det vara bra sen . Det blev väl kanske 90 cm som högst ( .. och gick inte att höja mer. ) och han hoppade rätt fint , som vanligt .
Avslutade med att trava&galoppera runt lite . Då hade han hunnit hetta upp sig och var jättepigg . Och min sits är ju aldrig speciellt fin på bild när jag rider lätt .. Faller framåt lite . Inte okej!

Tyfoon2
Julia&Tyfoon


Tyfoon5
Jag bjuder på den där (;

Tyfoon4
Galopp

Tyfoon6
Trav

Tyfoon7
Trava av :)

Och det var allt för denna gången . ! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0