Sorry!

Sorry för att jag varit sämst på att uppdatera senaste dagarna , men jag har inte haft tid eftersom jag jobbar&rider . Vilket tar upp all tid från att jag vaknar , tills att jag somnar . Men idag är sista dagen på jobbet , o sen är det semester ! Hela nästa vecka kommer spenderas i stallet , men jag hade tänkt uppdatera här varje kväll .
Red lite dressyr i regnet på en hemsk och blöt utebana . Galopperade också ett par gånger över en sockerbit . Det gick inte bra någonstans . Tyfie var emot och ville springa , inte jobba .
Igår hoppade jag däremot , på riktigt . Lilla Emma hjälpte mig med hinder o sådär , tack till henne! Hoppade ett hinder och travade över några travbommar . Ska se om jag kan få fram en banskiss eller vad jag nu ska kalla det . Tyfie kändes hursomhelst jättefin igår! Från framridningen och framåt . Han var sitt mjuka , ambitiösa , jobbande jag igen . Och jag blev jätteglad ! Eftersom jag oroar mig hela tiden känns det mer som en bekräftelse på att allt inte är fel när han är precis som vanligt vissa dagar .
Sen hoppade vi ju lite . Hoppade rätt enkelt , och inte så många gånger . Som högst var väl hindret kanske 100-110 . Och min lilla sprattelponny travhoppade det en gång! Jag fattar inte hur han tar sig över.. Duktig är han iaf ! Han hoppade verkligen ur alla lägen igår , och tog sig över felfritt i alla lägen . Det är kul att han verkligen försöker .
Idag ska han få stå , vila sig lite . Skulle ridit ut med Elin imorse , men det regnade så vi ställde in det . Ingen av oss var väl speciellt sugna på att sticka iväg tidigt på morgonen och rida ut i spöregn. Skulle tagit Leiran en sväng förmodligen , men ja , det blev ju inte så . 
Istället är Mirrepirree snällast och mockar+fixar mat åt min ponny idag . Första gången sen jag fick honom jag låter någon annan ta honom om jag inte är bortrest eller riktigt sjuk . Och nu är det snart 2 år sen jag fick honom , hjälp vad tiden går fort . Jag är så himla himla trött just nu , och jag ska ju iväg och jobba . Jag har sovit för lite på sistone , och varit igång för mycket . Så det är super att få vila en morgon . 
Nästa vecka är jag igång igen . Har hela fyra hästar under de första 5 dagarna ! Dock kanske jag får avlastning så att jag bara rider 3 hästar någon dag , eller två. Jag kommer ju typ bo i stallet , perfekt ! Ska väl försöka få med mig kameran också så ni får bilder på söthästarna . Glömde säga vilka hästar det var ; Tyfie ( Ofcourse <3) , Donna , Leira & Blackie . Rätt mixad kombination , yes .

Nu ska jag göra mig i ordning . Sho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0