Det ljusnar!

Idag hade Tyfie bara 37,6 i temp , alltså är han snart på normal nivå igen. Super ! Han har inte heller snorat eller hostat idag , det känns också rätt bra. Skrittade ut barbacka den vanliga rundan på vägen och grusvägen i ca 20-30 minuter ( ska kolla någon gång hur lång tid det egentligen tar) . Han börjar äntligen tröttna på att vara ute och lunka vilket gör det mycket säkrare för min del, han håller sig i skritt hela tiden utan att takta och trampa på stället. Eftersom han mår så pass bra nu har jag tänkt skritta över helgen och eventuellt lite nästa vecka . Sedan ska jag rida på som vanligt om han verkar okej.




Jag sa ju att jag skulle berätta varför Tyfie kanske var sjukare idag. Och sammanfattat så var det så att hon som jobbar i stallet släppte ut honom i spöregnet igår utan att lägga regntäcke över det icke-regntäta vintertäcket han hade på sig trots att jag sagt att han måste ha regntäcke över när det regnar. Så när jag kom till stallet vid sju på kvällen var vintertäcket genomblött o han hade bara ett vanligt regntäcke på sig. Så med andra ord har han stått och kylts ner av ett blött täcke hela dagen o sedan bara fått ett tunt täcke på sig sen. Inte det bästa när man är förkyld kanske , men så fort jag kom la jag på honom thermotäcke och skrittade honom . Såå.. ingen skada skedd . Som tur var .


Kommentarer
Postat av: h

på söndag fotar vi!! om vi orkar... ögonen går i KORS jag e trött. plugga på ditt lilla psyko (L)

2009-11-06 @ 22:23:44
Postat av: cissi

jaa du. blondiner gör inte så smarta drag ibland....

2009-11-07 @ 10:52:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0