Dressyr.

Det blev ett dressyrpass idag också. Red nästan precis som igår, men eftersom lite av det jag red igenom satt kvar från igår kom jag längre idag . Han har fortfarande svårt att få med sig vänsterbogen, så det var bara att slipa mer på det idag. Red på vanliga sporrar idag , och det fungerade ganska bra. Han rundar väl inte skänkeln riktigt lika bra som när jag har stjärnsporrar , men det kan man ju inte direkt förvänta sig heller. Galopperade lite mer än igår också. Mest på aningen böjda spår , växlade mellan att korta upp galoppen och att länga den. Det funkar väldigt bra när det inte är folk eller bommar i ridhuset, men så fort något av dem kommer fram är han studsig igen. Och ja , det beror väl säkert i grunden på mig.. Jag tycker iaf att han är duktig ! Imorgon blir det nog markarbete/hoppning :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0