Frisk?

Idag hade Tyfie 37,6 i temp när jag kom . Efter att jag hade skrittat ut lite drygt en timme med Helen hade han 37,3 . Hmm? Blev lite fundersam då. 37,3 låter väldigt lågt i mina öron , men han var absolut inte kall/nerkyld. Mamma sa hursomhelst att jag skulle sluta fåna mig, så nu rider jag nog igång honom igen och ser vad som händer . Han har ju inte snorat eller hostat på en vecka!
Justdet, jag red ut med Helenihoe idag . Vi skrittade runt lite på vägarna runt Högdalen och ridskolan och som vanligt när vi red ut snackade vi myycket. Nice! Tyfie skötte sig ovanligt bra med tanke på att han bara skrittats i en vecka , det var bara nån gång som han fick lite ryck och slog bakut. Eller , det var nog tre gånger , men han bakutade bara en . Och jag tycker bara att det är roligt..

Såå , som sagt joggar jag igång honom imorgon. Nästa vecka är vi nog igång som vanligt.!


Tyfie&jag på en klubbtävling för 1½ år sedan.
Blir han frisk nu drar vi nog på en P&J om två veckor!





Kommentarer
Postat av: h

haha jävla kärring de där e ingen temp!

tempen kan skilja sig jätte mycket från morgon och kväll.

när A hade förhöjd temp sa vet att det inte var feber förens över 39 o så suckade hon.

2009-11-10 @ 12:18:52
Postat av: c

det gillar vi! snart kanske du får sällskap! hihi

2009-11-10 @ 21:30:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0