Härmed lovar jag att bättra mig!

Jag har faktiskt tänkt komma igång med hästbloggandet igen, med lite feedback kanske det blir lättare igång , och Cissi har iaf lovat att peppa mig! Finns både mycket och ingenting att skriva sedan sist. Dressyrtävlingen jag pratade om gick mycket bättre än förväntat då jag red på 64,82% !! Har även tävlat lokalt LC+LB två gånger med placering och det har väl gått helt okej. Allt går sakta men säkert (?) framåt.

Just för tillfället står det väl iof ganska still . Tyfie är förkyld så tränar inget seriöst överhuvudtaget. Det började lite lätt i söndags med att han snorade lite och hostade en del. I måndags hostade han lite till ( inte mycket , kanske 2-3 gånger) och var litelitelite snuvig. I tisdags snorade han litelitelite och hostade lite, och han kändes seg att rida. Tempade honom och han hade 37,9 grader , vilket är mer än vad han ska ha ( 37,5 ) . Därför har jag igår och idag endast skrittat barbacka 20-30 minuter och han har fått medicin utskriven. Igår tempade han 37,8 och idag 37,7 - idag hostade han inget vad jag hörde heller . Så det går ju helt klart framåt. Tänkte hursomhelst skritta ut kortare rundor o ge honom medicin ett par dagar till och se vad som händer, blir det inte bättre tar vi blodprov och ser. Mamma vill vänta med att göra en grundlig genomgång och istället ge honom lite tid att bli frisk , jag är en sådan person som lätt blir paranoid och ska göra 1000 undersökningar på grund av småfel.

Hoppas verkligen han är bättre till imorgon! Uppdaterar igen då :)

Kommentarer
Postat av: cissi

wehey! uppdatering! du kan ju lägga in bilderna från dressyrtävlingen!:) och hopptävlingarna förresten!

2009-11-06 @ 12:13:42
Postat av: Julia'

Surely I can :)

2009-11-06 @ 13:11:54
URL: http://cavaletti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0