Hoppträning

Hopptränade ju Leira igår . Tränade takt typ. (klicka på bilden nedanför för att se skissen)


Det var två övningar vi gjorde . En av dom var att hoppa oxern på volt , runt runt tills det funkade. Den andra övningen var att rida diagonalerna och hoppa krysset och trippelbarren. Det var markbommar före och efter alla hindren när vi hoppade fram, när vi hoppade diagonalerna i följd togs dom rosa bommarna bort ( annars hade vi ju snubblat på dom ). Hur gick det då? Kan ju bara säga att det helt klart gått bättre. Hon tittade jättemycket på markbommarna, speciellt på dem efter hindren. På småhindren var det ingen fara , men på typ trippelbarren stannade hon ganska många gånger. Ett par gånger på oxern i höger varv också , men annars var det lugnt på den iallafall. Fick faktiskt några riktigt bra språng ( eller ja , inte enligt mig dåå..) , men en gång hoppade hon grymt stort och jag ramlade nästan av . Lyckades sätta mig tillbaka i sadeln ändå så just den gången var det ingen fara. Eftersom det alla vägringar var rena tvärnitar så hamnade jag framför sadeln ett par gånger. Och en gång flög jag faktiskt av. Kuuul! I slutet kom vi i alla fall över trippeln flera gånger utan problem , men det var ju en väg dit. Men nästa gång ska det gå bättre..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0