Lördag goes Leira, Tyfie&Campanja.

Min lördag började med att jag upptäckte att jag försovit mig och jag var tvungen att pila iväg till stallet. Och vart var moppen då? Inte där den borde vara i alla fall , så jag fick cykla dit. Drygt 5km upp och ner , fick cykla jättefort för att komma fram snabbt och jag hade redig blodsmak i munnen när jag kom fram , usch!

Började med att rida lite dressyr på Leira nere i ridhuset. Har ju inte ridit henne sen förra söndagen , eller jag hopptränade ju i onsdags men då jobbade vi ju med andra saker, så hon var lite småjobbig att rida. Var ganska mycket folk i ridhuset också . Och folk rider så himla nära , och då blir hon tjurig. Började i skritt och red massa volter och skänkelvikningar, fortsatte sedan i trav med ungefär samma grejer. Hon släppte lite, men inte helt . Hon gick i alla fall i stadig form , och det är alltid något. Fortsätter nog med samma saker imorgon tills hon släpper helt . Och sen försvinner allt jobb under veckan och jag börjar om nästa helg .. ! The way it goes.

Var klar med Leira vid halv fyra någon gång , och hade bestämt att jag skulle hoppa med Celina vid 5. Alltså hade jag massa tid över, och det var ändå ingen riktig idé att åka hem . Wivianne frågade om jag kunde rida Campanja en sväng, så varför inte. Red henne en stund nere i ridhuset, och det gick väl sådär . Hon är svag i vänster så hon korsgalopperar mest. Det andra gick väl också sådär , hon tog hursomhelst skänkeln ganska bra i slutet.

Sist ut var ju då favoritfjanten Tyfie . Skulle ju somsagt hoppa med Celina. Vi hoppade en 2-språngskombination med en sockerbit till en oxer som stod på medellinjen. Jag red också volter med sockerbiten ( kolla skissen ) och han var faktiskt jättelydig ! Kort galopp och hoppade utan att blir supertaggad och springa iväg , förbättring! För ett år sedan kunde man ju inte rida över en bom utan att han rusade iväg i full fart . På hoppträningarna rider jag alltid så dåligt, så jag märker inte riktigt hur långt vi faktiskt kommit . Hoppade bara genom "kombinationen" ett par gånger, inget högt , typ 1m.
Däremot var han ändå väldigt pigg idag. När jag galopperade på lång tygel så gick han först i kortgalopp och det var riktigt lugnt , men när jag drev på en långsida drog han igång en bock/bakutserie . Han är så söt ! Upp från ridhuset började han också med en bockserie en gång , lättroad som jag är tycker jag att det är lika kul varje gång . Och han gör inga stora saker nu , bara skutt !






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0