Hoppningen

Klicka på bilden för att få den större

Det var i allafall något sånt som vi hoppade idag. Första hoppövningen hoppade vi den lilla serien på medellinjen ( jag vet att den är för långt åt vänster på bilden , förlåt ) . Man vände rakt upp, hoppade igenom bom/hinderserien i galopp , gjorde halt på rakt spår, skrittade fram och fattade galopp ur skritten . När man kommit ner till A/C lade man en 10 metersvolt och vände sedan upp på hindret igen. Samma sak på andra sidan. Vi red i båda varven, dvs vi lade volterna både åt höger och vänster.
Den andra övningen var att rida igenom den långa kombinationen till höger . Det var bara att hoppa första hindret , rida på 7 (?) språng och hoppa nästa . Det gjorde vi också åt båda hållen .
( Och ja , som sagt gick det dåligt ..  ) Och eftersom jag inte slutat tjura över det där än så skriver jag inget mer detaljerat nu , och så måste jag dra mig ut till stallet nu också . !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0